Elin Österberg

2013-01-12
23:19:00

Stabilt
När jag kom till stallet vid tio idag såg man Idunns lycka i ögonen när hon såg mig <3 Stackarn hade fått stå inne hela natten. De andra som va i stallet sa att hon hade väntat och väntat. Lill tjejen <3
 
Läget är stabilt med Idunn, om det nu är regnskållor så är det en väldigt mild form! Så hon får gå ute dygnet runt men jag kontrollerar och tvättar de skorpor som blivit varje dag, såklart! 
 
Idag var i ute på en lång tur!! Riktigt mysigt och Oj vad kul Idunn tycket det är att galoppera! Nästan svårt att få stopp på henne ena stäckan så kul tyckte hon det var! :) Och hoppade gjorde vi över massa små åar och vattendrag. Dessa kan man ICKE gå över! Måste ta ett STORT helst stilla stående hopp över!
 
Tur att Idunn är världens snällaste! När jag släppte ut henne i hagen igen gick hon direkt och rullade sig. Och tror ni inte att de amdra två i hagen också ville rulla sig då! Så jävla gulligt! Så alla tre stona låg och rullade sig i snön <3
 
Fick lära mig en riktigt BRA runda idag! När snön är borta och marken torkat upp är den perfekt för både tölt, trav, galopp, skritt, skogsridning, fältridning, vägridning och lite hopp om man har en som Idunn( som sagt vattendrag kan man inte gå över...)
 
Min fiiiiiiiiiiiina häst <3 
 
Tre fina bilder på Idunn som föl, hittade på Gibraltar's hemsida.
 
 
Elin
 
 
 



 

Kommentar:
#1: Anonym

Vilken härlig bild , den sista <3

2013-01-13 @ 11:06:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: