Elin Österberg

2013-02-25
17:52:37

Ny vecka
Dagen började bra med NOLL FEBER! Wiho! Sen vid tolv åkte jag till stallet och red en sväng. SHIT vilken fin tölt Idunn hade idag! Hon kanske ska bara ska ridas 3ggr/veckan... Får testa mig fram! 
 
Och man märkte vad kul hon tyckte de va när hon kände vad glad jag blev. Berömde henne massor och skrattade när vi töltade och då åkte öronen fram ÄNNU mer. Min lilla ängel <3 Hon skulle aldrig göra mig illa <3 Ett hjärta av guld har hon!
 
Sen efter turen fick hon mat och jag passade på att fika lite med fina stall kompisar :) Just nu är det bara tre ston i Idunn's hage och på fredag kommer det två nya. Hoppas att Idunn kommer överrens med dem, så hon inte blir utanför igen.. Hon hade precis kommit överrens med Hetta och Selma förra veckan. Eftersom att Idunn är så låg i rang jagade de andra iväg henne hela tiden fram tills Ykja och Heida flyttat ut. 
 
Nu är det varken Ykja eller Heida som jagade henne men Hetta och Selma blev påverkade av dem så de jagade henne, på något konstigt häst-rang's-sätt... hhaha
 
Men som tur är går Idunn undan när de andra bråkar. Så hon har inte blivit skadad iaf. Och just nu är ju läget lugnt i hagen :) Hon som kommer med sina ston på fredag har sagt att dem är låga i rang så hoppas att det blir till en fördel för min Idunn!
 
Hon är ju som sagt världens snällaste häst! 
 
Elin
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: